شخصیت شناسی

انواع و اقسام رونشناسی ها توی سایتهای علمی سرگرمی فرهنگی ادبیاتی سینمایی و از همه مهمتر ت..خ...ی تخیلی یافت میشه ، خوبِ خوب که بگردی ای بسا روانشناسی ر..دن حتی گ...و...دن هم پیدا بشه ، چه فرقی میکنه ، وقتی بگردین و پیدا نشه از اونجاییکه حجم سرچ و تقاضا میره بالا مهندسین محترم این چند قلم رو هم اضاف میکنن !

یکی از همین روانشناسیها شناسایی شخصیت آدما از روی علاقه اشون به میوه هاست که بعد از خوندنش به موضوع جالبی پی بردم ! البته شناسایی از روی لباس پوشیدن و طریقه خوابیدن هم بود ، طریقه کر....ن به چشمم نخورد هر چی هم گشتم پیدا نکردم والا بیشتر مایل بودم اینو براتون بذارم ، حالا من که کوتاه اومدم شمام بهتره کوتاه بیایین  قبل از اینکه نکته جالب رو براتون بگم چند نمونه از شخصیتها رو بشناسین :


پرتقال

از بین میوه‌ها اگر پرتقال میوه محبوب شماست، شما آدمی پرقدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت، اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت‌کوش، پرتلاش و کمی خجالتی هستید؛ اما در دوستی می‌توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را با دقت انتخاب کرده و با تمام وجود به آنها عشق می‌ورزید و از درگیری و تنش به هر قیمت پرهیز می‌کنید.

سیب

چنانچه سیب میوه محبوب شماست، فردی اسراف‌کار و بسیار رک‌گو هستید. اگرچه ممکن است شخصاٌ بهترین سازمان‌دهنده و مدیر نباشید، اما می‌توانید رهبر یک تیم کوچک باشید که با تلاش زیاد تیم را به موفقیت‌های بزرگ می‌رسانید. در بیشتر موقعیت‌ها می‌توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید؛ شما از سفرهای کوتاه و غیرمنتظره لذت می‌برید. زمانی که با شریک زندگی خود به سر می‌برید، جذاب و خونگرم به نظر می‌آیید و به شدت عاشق زندگی به مفهوم واقعی آن هستید.


آناناس

اگر آناناس میوه مورد علاقه شماست، بسیار سریع تصمیم می‌گیرید و سریع‌تر از آن عمل می‌کنید. در تغییر شغل و خطر کردن در زمینه اجتماعی شجاع و بی‌باک هستید. شما دارای یک توانایی استثنایی در مدیریت می‌باشید و نمی‌گذارید کار روی دستتان بماند.
دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید، معمولاً خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه برقرار نمی‌کنید، ولی به محض انجام این کار دوستتان را برای همیشه برای خود نگه می‌دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیک می‌روید و شریک شما غالباً به واسطه این صفات ممتاز تحت تأثیرتان قرار می‌گیرد، اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

موز

عاشقان موز افرادی دوست داشتنی، آرام و طبیعتاً گرم و بااحساس هستند. شما غالباً از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران از طبع آرام و شیرینتان سوء‌استفاده کرده و سعی می‌کنند به این وسیله برای خود موقعیت‌های جالبی را رقم بزنند. عاشق شریک زندگی خود در تمام زمینه‌ها هستید و این عشق به خاطر زیبایی جسمی و روحی اوست! به خاطر روشی که دارید روابط شما با او همواره در یک هماهنگی کامل است.

نارگیل

دوستداران این میوه سنگین و کمیاب افرادی جدی، بافکر و باشعور هستند. از روابط اجتماعی لذت می‌برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممکن است کمی خودخواه به نظر آیید، اما لزوماً چنین صفتی در شما برجسته نمی‌شود. شما فردی سریع‌الانتقال، آگاه و گوش بزنگ هستید که در زمینه شغلی همیشه در بالاترین رده قرار داشته و به بهترین نحو کارها را انجام می‌دهید. شما نیاز به شریکی عاقل داشته و عقل و احساس را با هم در این مسأله دخالت نمی‌دهید.


گیلاس

چنانچه گیلاس میوه محبوب شماست، زندگی همیشه به شیرینی که در نظر دارید خود را به شما نشان نمی‌دهد. فراز و فرود در زندگیتان زیاد است، به ویژه در موقعیت‌های حرفه‌ای و کاری. شما همیشه و در هر پروژه‌ای کمی پول به دست می‌آورید و نه به مقدار زیاد. ذهنی فعال و خلاق داشته و غالباً به دنبال چیزهای نو هستید. شما شریکی صمیمی و وفادار هستید، اما اثر گذاشتن بر احساسات شما کار ساده‌ای نیست. خانه‌تان برای شما به منزله بهشت است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارید که در منزل باشید و دوستان، آشنایان و افراد خانواده شما را دوره کنند.

انگور سیاه

به طور کلی آدمی مؤدب و خوشرو هستید، اما گاهی اوقات سریع و به‌شدت عصبانی می‌شوید، هر چند به همان سرعت نیز عصبانیت شما فروکش می‌کند. از زیبایی‌ها به هر شکلی که باشد، لذت می‌برید. بسیار محبوب و موردعلاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور، شوق، علاقه وافری به زندگی دارید و از هر کاری که می‌کنید، لذت می‌برید؛ اعم از لباس پوشیدن، خوردن و خوابیدن. شریک شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از تمام چیزی که به او هدیه می‌دهید، لذت ببرد!

هلو

درست مثل هلو شما از عصاره زندگی لذت می‌برید. فردی رک‌گو بوده و روشی دوستانه دارید در بخشش و در فراموش کردن نظیر ندارید و برای دوستی‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستید. حس استقلال‌طلبی در شما بسیار قوی است و این امر از شما فردی راستگو ساخته است.
عاشقی ایده‌آل، صبور، صمیمی و یکرنگ هستید. با این حال به هیچ وجه دوست ندارید احساسات خود را در ملاء عام بروز دهید.

گلابی

چنانچه فکر خود را معطوف به انجام کاری می‌کنید، می‌توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید که نتیجه تلاش‌هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه‌های مفید ذهنی لذت برده و دنباله‌رو آن هستید. کمی خجالتی به نظر می‌رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی که به دنبال شریک زندگی هستید به هوش سرشار، دید وسیع و دل دریایی‌اش اهمیت می‌دهید.


---------------

نکته اش اینجاست که من همه این میوه ها رو دوس دارم طبعا همه صفاتها هم در من یافت میشه ! آفرین کی گفت نکتار شیش میوه ام ؟! مسلما یه سری تناقض بین شخصیت هایی که اون بالا نوشتم هست همینطور توی هر کدوم نکاتی هست که یا تو من پررنگه یا حتی نه ، کاملا برعکسش در من دیده میشه ! این پایین نکات مربوط به هر میوه ای که در من پررنگه یا برعکسش در من هست رو مینویسم ، بقیه نکاتی هم که بهش اشاره نمیکنم ینی اینکه کاملا در مورد من درسته :

پرتقال :

خجالتی و صبور نیستم

سیب :

اسراف کار و رک گو هستم ، از طرفی مدیریت و سازماندهیم هم خیلی خوبه !

آناناس :

سریع تصمیم میگیرم و عمل میکنم / اتفاقا کاملا رمانتیکم

موز :

اعتماد به نفسی فوق العاده دارم و اصلا خجالتی نیستم

به احدی اجازه نمیدم از حسن رفتارم سواستفاده کنه

در مورد بقیه میوه ها هم ، هر چی گفته شده قطعا در مورد من حالا کمی شدیدتر یا خفیف تر ، صدق میکنه !

خب که چی ؟ بعد از کلی فکر کردن نتیجه گرفتم که خدا در لحظه ساختن من یه دیس پر از میوه های مختلف جلوش بوده از هر کدوم یه گاز زده توی دهنش پوره درست کرده بعد قبل از قورت دادنش فوت کرده تو  کالبد من !!

 

-------------------

دو پست آخرم میوه ای شده ! با توجه به پست قبلی و این پست هم باید بگم که یواش یواش حس توت فرنگی بودن بهم دست میده ، یکی دو بارم صدام شبیه صدای توت فرنگی شد ، دیشبم بابابزرگ خدا بیامرزم اومد به خوابم بهم گفت : من فقط دو چیز رو دوس میدارم مرجان ، یکی تو یکی هم توت فرنگی !!  اصلا از رو این دو تا پستم قشنگ معلومه که یه توت فرنگی میتونسته نوشته باشه !!


نتیجه اخلاقی : صد بار گفتم با آدم بی جنبه از هر دری حرف نزنین

نظرات 5 + ارسال نظر
مهسا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ http://deleasemooni.blogsky.com

خیلی جالب بود
خوشحال میشم به منم سر بزنی ونظراتم بگی

مرسی

فرصت شه چشم (:

سلی جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام.
شنیدم کارم داری مرجانی؟ نکنه میخوای توام بزنی له ام کنی ؟:)

سلام سلی خوشکل من (:
کجایی دختر ، دیگه نیستی دیگه نمیای اینورا ! من که مدتیه تصمیم گرفتم دوباره بنویسم ، مث همیشه که تا دلم تنگ میشد میومدم مینوشتم و غر میزدم ! خیلی خلوته اینجا ، دور و برم غیر از سه چار نفر کسی نیست ! یوسف نیست ، موشی نیست ، نگین نیست ، تو نیستی ، نیلو نیست ، امین نیست ، دلم براتون تنگ شد ، خواستم باهاتون حرف بزنم ولی همه اتون وبلاگهاتونو بستین ! من گریه کردم :(

خواستم بگم بهم بگو کجا بیام سراغت ؟ یه آدرس دقیق بده موقعی میخوام برات پیغام بذارم سردرگم نباشم

راستی خونه ما هم داریم زنده اش میکنیم ((: رضا سراغتو میگرفت ((:

ونوس جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:32 ب.ظ http://zendegimoon.blogsky.com

حالا اونی که کلا میوه دوست نداره چه شکلیه؟؟!انقدر از این روانشناسیا بدم میاد.

لابد شکل هویجه

ونوس جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:21 ب.ظ

حتما!

فاطمه جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:50 ب.ظ

میگم مرجان اون نتیجه اخلاقی با کی بیدی؟:دی

ما یا خودت!! من اینو نفهمیدم

میگم من از همه داشتم من شبیه چیم؟؟

تیگا فصل هلو اومده توام اینجا نوشتی ....منم یقه مامان گرفتم من هلو میخام گفت برو از مرجان بگیر
من هلو هلو هلوووووووووووووووو

مرجاننننننننن خسیس واسم هلو بخرررررررر

مرمر بچه که بودم که هلو میگفتم هونی!!!
هونی هم به ترکی میشه پشه!!

پشه خوری بودم واسه خودم نگو

مرجااااااااااان جون!!!هونی میخام

ینی فکر میکنی با کی میتونستم باشم ؟ آفرین درست حدس زدی ((:

خوشم اومد از مامانت

از وقتی گفتی پشه میخوردی ، یاد جوجه ام افتادم که وقتی کوچیک بودم همه اش بهش پشه میدادم بخوره ! همش خیال میکنم دارم جواب کامنت یه جوجه رو میدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد